Jaha, och vad händer här då?

Inte mycket kan jag tycka. KAN jag tycka. Egentligen så gör det väl det. Händer saker menar jag. 56% av 100% är garanterat klart och jag går igenom mina testläsares påpekanden. Märker att min värmländska dialekt verkligen är ett handikapp. Vet inte hur många vart jag har fått ändra till var. Här säger vi alltid vart och aldrig var. Är lite dålig på kommatecken också. Ibland kastar jag om ord så att det blir syftningsfel men som tur är är det ganska lite av den varan.

Snart vankas det indisk mat. De kryddiga dofterna slingrar sig genom huset och retar aptiten. Jag sitter i min favoritfåtölj och njuter av dofterna tillsammans med ett glas vin samtidigt som jag försöker koncentrera mig på manuset. Går sådär … Hittar fortfarande några småsaker men överlag så är jag väldigt nöjd med min berättelse. Alla förlag, var beredda på sprängstoff. Inget liknande har någonsin skrivits tidigare. Ha ha ha – NOT! Mina känslor är verkligen som en bergochdalbana men jag är faktiskt ganska nöjd. Helt nöjd blir jag aldrig med något så jag får väl tolka det här som att mållinjen är där framme i april någonstans. Puh.

6 thoughts on “Jaha, och vad händer här då?

  1. Åh, indiskt. Är själv inte så förtjust i det, tror jag. Har aldrig ätit på restaurang, men bara lukten avskräcker mig, precis som någon annan jag läste idag som nämnde samma sak. :)
    Jamen det är ju i det där skedet man kan börja anse sig färdig. När man bara hittar småpet att fixa. Hurra! Håller tummarna för dig.

    • Antingen gillar man indisk mat eller inte. Många har svårt för de speciella kryddorna. Särskilt koriander som är en vanlig ingrediens.
      Tack underbara Kati för peppet :))!!!!

Kommentera

