Mår så j… bra just nu

Fick tillbaka lite respons från en av mina testläsare idag. Hon hade inte hittat särskilt mycket alls. Bara några dumma missar. De ändringar jag har gjort var godkända och upplevdes inte alls lika tjafsigt och tramsigt som det var från början. Nu har jag typ 40 sidor kvar att gå igenom, sedan är det bara vad mina testläsare hittar som jag ska rätta till. Det är riktigt pirrigt nu. Just nu tror jag på det här manuset och kan inte förstå hur någon ska kunna tacka nej till det, haha. Otroligt vad man kan kastas mellan förtvivlan och eufori. Jag vet att jag är galen men just nu trivs jag med det.

Har kommit en liten bit i min nya bok Magikerna av Lev Grossman och jag kan säga att jag än så länge är mycket nöjd. Välskriven och jag kastas genast in i händelsernas centrum. Precis så som jag vill ha det. Härligt att läsa lite fantasy igen. Vet inte varför jag har lämnat den genren för ett tag när det är det jag skriver. Kanske för att jag är rädd att plagiera? Andra genrer ger mig ganska mycket också i och för sig. Särskilt feel-good-genren men även thriller med oväntade upplösningar i slutet.

16 thoughts on “Mår så j… bra just nu

  1. Härligt, go you!!!
    Ja visst är det rena bergochdalbanan känslomässigt att skriva, men i slutändan är det ändå värt det! :) Hoppas känslan håller i sig. Det förtjänar du! Du har all anledning att tro på dig själv. kram!

    • Med mitt eget petande ja :-). Ska bli otroligt skönt när det är klart. Inte för att jag är trött på det utan för att komma vidare och skicka iväg det till förlag. Är otroligt nyfiken på vilket omdöme det får och hur många refuseringar jag ska behöva utstå innan jag når målet.

    • Tur att merparten är heaven men när man är där nere och kravlar är det tufft. Galenskapen är en av egenskaperna som gör att man tar sig vidare och vägrar ge upp.
      Kram till dig också <3 och en massa pepp så att du snart är i gång igen!

  2. Åh, vad roligt! Älskar den känslan! Tyvärr kastas man ju ständigt mellan hopp och förtvivlan, men just när man är på topp så är det underbart! :) Kul att du gillar Magikerna hittills, jag älskade början! Sen tyckte jag det blev lite segt i mitten, men den tar sig igen i slutet.

  3. Check säger jag på att man vissa dagar älskar allt i boken man skrivit och andra dagar undrar ifall det är det sämsta som någonsin sett dagens ljus. Just nu befinner jag mig också mitt i gillandet. Gäller att ta till vara det. Klappa dig på axeln, Carola, och tala om för dig själv hur otroligt duktig du är. (Det känns lite fånigt men också väldigt bra, provade just…)

  4. Underbart! Grattis! Jag känner precis som du. Vem kommer kunna motstå våra manus. Förmodligen kommer förlagen slåss om dem. Eller hur! :D

Kommentera

