Mycket gjort – mycket på gång

Jag har ägnat mig en del åt manuset i helgen men inte så mycket så att jag hunnit korrigera … eller snarare redigerat färdigt. Herregud vad mycket jag petar i. Och raderar. Delete-knappen är snart utsliten. Jag tror jag har raderat 2000 ord snart sedan jag passerade halva manuset.

Jag har gjort mycket annat också. Städat ett av förråden där kläder låg i en enda gigantisk hög. Det som inte skulle strykas och hängas in la jag ner i kassar för återvinning till bättre behövande. Mest barnkläder förstås. Jäkligt skönt att rensa ur så där emellanåt.

Idag har det varit ett besök på badhuset och följt med minsta tjejen till gymnastikträningen. Himmel vad snabb hon är på att springa. Ingen av de andra barnen lyckades fånga henne när de lekte kyckling och varg.

Till veckan blir det kalas. Lilltjejen fyller sex år och nästa helg blir det besök av feta släkten och barnkalas på söndag. Då vet ni om ni inte ser så mycket av mig på era bloggar eller inte får så mycket nyheter om vad som händer här hos mig och mitt skrivande. Jag önskar er en skön vecka fylld av inspiration och kreativitet :-)!

8 thoughts on “Mycket gjort – mycket på gång

    • Tack Lee =)!!! Nu är det bara 30 sidor kvar, sedan är det andras upptäckter som ska åtgärdas innan det går vidare för sättning och tryck. Wuhuu vad spännande!
      Ha en härlig vecka du också. Kram!

    • Ja här redigeras det för fullt på kvällarna när ungarna slocknat i sina sängar. Hoppas bli klar innan helgen när det vankas besök och kalas.

  1. Skönt att stryka 2000 ord. En lättnad att bli av med såna ord som inte behövs. Bra gjort. Och att inte bara rensa ord utan också kläder. Gäller att slänga iväg när man ändå är igång. Ha en skön vecka!

Kommentera

