Viktig upptäckt

Kan jag inte korrigera utan att gå över till en massa redigerande så kan jag väl ägna mig åt lite research istället. Fastnade därför på Wikipedia och insåg att jag varit när att göra en stor miss i mitt manus. Det begrepp jag har valt eller om jag ska vara lite mer avslöjande, namnet på en av antagonisterna är något missvisande. Den antagonist jag syftar på är en grupp och inte en individ. Så namnet på denna grupp är inte alls i den riktning jag hade tänkt mig. Det behöver vara farligare. Nu är frågan vad jag ska hitta på istället. Det är något jag kan grunna på de närmaste dagarna. Skönt att kunna sysselsätta hjärnan med något som rör manuset utan att jag behöver tappa självförtroendet. Hurra!

Tack alla bloggvänner för ert stöd med de värmande kommentarerna i mitt tidigare inlägg. Ni är guld värda!

10 thoughts on “Viktig upptäckt

  1. Ja, vilken tur! Att det kom något användbart utav svackan. Tycker du är ett föredöme som sitter och researchar under tiden du vilar från ditt manus. Snacka om driven! :) Kram!

    • Vet inte vart den där drivkraften kommer ifrån. Men helt klart är den en tillgång i skrivandet. Snart sitter jag nog där igen och korrläser som om inget har hänt :D. Nja, imorgon (torsdag) ska jag vika dagen åt att vara med mina barn. Åtminstone det ena. Den stora tjejen hann knappt hem förrän en kompis bad henne sova över. Undrar när man får plats i hennes kalender. Hehehe.

    • Har forskat en hel del idag både i mina faktaböcker och på internet. Inte lätt att hitta ett nytt namn. Det ska inge styrka, makt och en underton av hot. Klurigt men jag klurar på :-).

    • Absolut! Jobbar på högvarv med research och vad min antagonist ska heta. Att byta fokus gjorde susen. Nu hoppas jag att jag snart löser namnproblemet bara :-).

Kommentera

