Städat som tokar

När jag och min man skulle åka hem idag från mina föräldrar kändes det lite svårt att lämna kvar barnen. De kommer att få det jättekul men både jag och min man är väl som alla andra föräldrar, lite blödiga. Det första vi gjorde när vi kom hem var att storstäda och sedan handla. Så här rent har huset inte varit på länge.

Nu sitter jag i min fåtölj och tar igen mig. Maken lagar till regnbågsfisken han lirkade upp ur isen i morse. Ska bli mums. Han är fantastiskt duktig på att laga mat. Nu blir det en lugn kväll med fortsatt korrigering. Har inte hunnit med något sedan i fredags kväll. Ett bra sätt att tänka på något annat än barnen. I morgon blir det fin middag på stan och kanske ett biobesök. Fantasyintresserad som jag är, vill jag gärna se Beautiful creatures. Undrar om maken nappar på det? Han gillar ju också fantasy. Nått att diskutera vid middagen.

20 thoughts on “Städat som tokar

    • Njae, han verkade inte så pigg på just den filmen. det var för mycket romantik tror jag =).
      Storstäda räcker typ två gånger om året. Det finns viktigare saker att göra :-).

    • Jag skulle också vilja att någon städade hemma hos oss men jag är för snål. Man kan ju göra så mycket roligare saker för de pengarna, som att resa till exempel :-).

  1. här skulle det också behövas städas, slipade två väggar i dottras rum idag och jag tror nog att de kom slipdamm över hela huset!
    Den filmen skulle jag också vilja se men det är bara jag och sonen som gillar den filmgenren :)
    Lycka till med korrandet. Kram

  2. Hur länge ska de vara borta? Hela veckan? Jag skulle nog tycka det var härligt om jag var förälder, haha. Lite semester. ;) Plus att det ju är ett utomordentligt tillfälle att ägna lite mer tid åt skrivandet! Bara det! :)
    Vet inget om den filmen, vad det är för något. Men så är den genren snudd på outforskat territorium för mig.

    • De kommer hem på onsdag. Om de får stark hemlängtan kommer de redan på tisdag så det är faktiskt ingen evighet, haha. Nja, lite njuter jag faktiskt. Min man verkar ta det lite hårdare. Han undrar högt lite då och då hur de har det.
      Filmen lär jag få se själv när den släpps på video. Han var inte alls intresserad av den. Karaktärerna var nog för unga – highscoolstuk, och romantik. DET går ju inte :D.

      • Tyvärr går inte den filmen här. Annars kanske det hade varit en gemensam nämnare :-). Vi måste inte se film heller. Att sitta och ta det lugnt på en restaurang är inte helt fel de heller. Det är lätt att man få ”panik” så fort man är barnledig och ska försöka hinna med så mycket som möjligt. Då förlorar det sin tjusning att vara på tu man hand. Faktiskt så är jag nog lite lättad att slippa bion. Där umgås man ju egentligen inte alls och det är ju det som är meningen när vi äntligen kan få pratas vid utan att bli avbrutna varannan minut =).

  3. Men vad härligt det låter för både er och barnen, tror det är bra att längta lite efter varandra ibland :) Det är faktiskt himla skönt att få göra ett sånt där storröj/storstäd utan barn, det kan behövas ibland, och att gå på bio själva låter inte heller helt fel! Hoppas ni hittar nån bra film!

    • Just nu lutar det åt att vi inte kan enas om någon film. Vi kom fram till att ingen av oss ska behöva sitta och se en film vi egentligen inte vill se. Jag skulle inte kunna njuta av filmen om jag vet att min man sitter och lider intill mig :-). Då går jag hellre själv vid något annat tillfälle. Vi ska däremot äta middag på restaurang och bara det är stort.
      Att längta är som du säger säkert bra för oss alla. Ibland är jag faktiskt trött och sur och inte alls någon rolig mamma att vara med efter jobbiga arbetsdagar. Nu kommer barnen att ha något spännande att berätta för kompisarna när de kommer hem igen. Tur jag har pensionerade föräldrar som är friska och har tid att ägna sig åt dem några dagar. Tyvärr träffar de varandra ganska sällan pga av avståndet. Nu får de ta igen det med råge =).

  4. Jag är också en sådan som har svårt att lämna bort barnen. Fast det låter ju som att ni har det riktigt bra. Man får mycket gjort när man har huset för sig själv. Och så lät maten fantastiskt god, jag älskar fisk. Hoppas att korrigeringen gick bra och att ni kan hitta en bra film att se.

    • Regnbågslaxen var mycket god. Jag älskar också fisk. Vi unnade oss även lite vin till den.
      Korrigeringen gick bra – eller snarare redigeringen. Det var saker som skavde alldeles för mycket på flera ställen så jag hann bara med fem sidor i går kväll. Men det får jag väl vara nöjd med :-).

  5. Vi har storstädning idag, tur att vi är en stor familj (5 pers) alla har sitt städområde vilket innebär att städningen brukar gå rätt snabbt och inte vara så betungande.
    Låter supergott med egen pimplad fisk. Hoppas ni får en härlig kväll på stan och att ni kom överrens om film. :)

    • Det händer att vi brukar involvera vår fem- och åttaåring också i städningen och femåringen framför allt, är fenomenalt duktig – om hon är på humör för det. Åttaåringen testade jag vid ett tillfälle och sa att jag inte dammsuger hennes rum förrän hon plockat upp alla saker från golvet. Efter fyra veckor och inget hade hänt stod jag inte ut längre och jag fick hjälpa henne. Kanske det får drabba veckopengen om ”ointresset” fortsätter :-)?

Kommentera

