Jösses, är helgen redan slut?

Gosh, fattar inte vart tiden tog vägen? Det har hänt mycket här må jag säga. Maken lagade ju underbar mat igår som slutade med ett ambulansbesök. Borde skaffa mig klippkort hos dem, men det är en annan historia :-). Symptomen var allvarliga och sjukvårdsrådgivningen skickade en ambulans. Under tiden började allergimedicinerna (min dotters egentligen) jag proppat i mig verka, så när ambulansen kom hade de värsta symptomen börjat lägga sig. De stoppade i mig lite mer mediciner och sedan åkte de. Skönt att slippa akuten. De berömde mig för att jag varit så snabb med att ta allergimedicinerna men det var som sagt inte första gången. Nä nu ska jag sluta vara dramatisk.

Redigerandet, förlåt, korrläsningen har gått på högvarv. Ännu en testläsare har erbjudit mig hjälp och ingen är gladare än jag. När jag fick tillbaka första kapitlet åkte skämskudden fram. Hur kan man sätta punkt och komma så fel vid citattecken, typ hundra gånger? Nja … det var kanske överdrivet men det kändes så. Fick också en liten hint att vissa fotbollslag inte spelar matcher i juli. Uj, uj, uj. Pinsamt :-). Men så är jag ju t o t a l t ointresserad av sport.

19 thoughts on “Jösses, är helgen redan slut?

    • Det var hummer som jag inte tålde. Dåliga gener från föräldrar tyvärr :(. Hoppas mina barn klarar sig även om den minsta visat sig allergisk mot pälsdjur och pollen. Får väl ändå säga att tack vare det så kunde jag häva allergichocken med hennes mediciner.
      Nu är det ny vecka och nya tag :). Kram

    • Testläsare är guld värt! Utan dem skulle det inte funka. För mig känns det extra viktigt att få det rätt eftersom jag förhoppningsvis kan trycka upp manuset i några provexemplar. Skulle inte vara kul att se sådana slarvfel i en bok – inte annars heller för den delen :-).

  1. Oj då. Du får det att låta både dramatiskt med ambulans och tämligen vanligt genom att veta vad du ska göra. Vilket naturligtvis är en bra kombination.

    Och inte ska man skämmas så värst över sina teckenfel, det är sånt man har andra att fixa. Själv måste man koncentrera sig på att få ihop berättelsen. Skön skrivvecka!

    • Ja det var tur. Har ju varit med om det en gång förut. Allergichocker är allvarligt och jag önskar att fler känner till symptomen så fler liv kan räddas.

    • Jag är rädd om mina testläsare. De ska få en belöning efter utfört arbete :-). Det är de väl förtjänta av. Själv ska jag belöna mig med champange när allt är klart :-).

  2. Oj, skönt att det gick bra med allergin trots ambulans. Visst är det både skrämmande, spännande och nyttigt att få tillbaka text från testläsare. ;) Lycka till med redigeringen.

    • Med mina testläsare har jag tack och lov lämnat skrämmande-stadiet och ser med spänning fram emot vad de hittar. Den konstruktiva kritiken väcker alltid genast nya idéer som spinner på och drar mig med i ett nytt race. Ett underbart skrivrace :-).

Kommentera

