Nice skrivsöndag

Skrev färdigt ett av följebreven i dag och har fått det betygsatt med mvg. Känner mig riktigt nöjd själv. Nu återstår lite efterforskningar kring fler förlag för jag vill vara personlig mot alla och inte skicka ett standardbrev rakt över. Mest för att lära mig mer om dem men om det får vågskålen att tippa över på rätt sida är målet uppnått.

Öppnade filen till del två i min gamla dator idag och konverterade den så att min mac kan läsa den. Det är en härlig känsla att pilla bland orden igen och känna in så att rytmen i språket stämmer. Nu är den där sköna känslan tillbaka att jag faktiskt inte skriver så tokigt ändå. Storyn håller och ingen del i trilogin blir den andra lik, mer än spänningen då förstås. Hur har er skrivhelg varit då? Har den varit okej, bra eller tjodundrande kul?

18 thoughts on “Nice skrivsöndag

    • Känner mig oförskämt duktig just nu. Nästintill odräglig, haha. Men det var ett tag sedan jag kände så, så jag passar på och njuta av det nu. I morgon kan det ha vänt :).

  1. vad häftigt det låter, speciellt det med att ingen del blir den andra lik, måste vara fantastiskt, inte minst att skriva! Grattis till att ha hittat tillbaks in i storyn igen.

  2. Det är den bästa känslan att verkligen gilla det man skriver. Kul att följebrevet blev bra, det är viktigt. Vad spännande att du har kommit så långt. Själv har jag redigerat i mitt andra manus.

  3. Fantastiskt! Själv hade jag ställt klockan på halv fem och laddat både dator och tevatten. Tänkte få skriva två timmar när huset fortfarande låg och sov. Som vanligt gick planen upp i rök då ett barn blev lite magsjukt. Imorgon är det jobb igen (om inte vab). Men man får kämpa på. Du har ju också små barn som sagt……Grattis till följebrevet! Kram

    • Trist med sjukt barn. Magsjuka är extra jobbigt för dem. Min minsta hade det över julen och jag hoppas att det inte blir mer nu även om jag hör att det finns dagis där det florerar på. Du hittar säkert snart skrivtid. Om inte något annat går det att tänka på det och skapa nya scener i huvudet och skriva ner på små lappar i förbifarten. Kram och håll modet uppe <3!!

    • Det är inte fy skam att det händer grejer i huvudet istället för på papper. Ibland är det bra att gå och klura på grejer innan det präntas ner för att få det rätt.

  4. Grattis till följebrevet! Nu är det snart dags att börja skicka till förlag då, håller tummarna!
    Det har inte blivit mycket skrivet för mig i helgen, jag har mest försökt tänka :-)

    • Det är mycket arbete kvar innan det kan skickas till förlagen. I och för sig kan jag skicka ett mail till de som är miljömedvetna och tar emot mail. Annars ska jag först göra en sista korrekturläsning, sätta texten med hjälp av min kontakt och invänta killen som trycker eftersom han är i Thailand på semester ett par veckor. Men snart så… Tjohoooo :-).
      Tänka är som jag sa till Åsa inte alls fel. Själv tycker jag om att bara gå omkring och tänka på manuset ibland. Det händer att jag sätter mig ner och lyssnar på musik, blundar och drömmer mig in i min värld för skapa nya scener som jag fastnat lite i.

  5. Härligt att få MVG på följebrevet. Kanon! Själv har jag som du vet redigerat hela helgen, inget skrivande. Idag har jag skrivit desto mer. 2088 ord so far. Jag hoppas kunna skriva lite till innan dagen är slut. :D

    • Wooh, du har varit produktiv idag vill jag lova. Jag hoppas få lite tid när barnen lagt sig för att skriva, eller snarare redigera de 2000 ord jag skrev på tvåan i somras. Det behöver justeras innan jag kan gå vidare. Men det är kul det också. Allt med del två känns kul just nu.

Kommentera

