En tung dag

Kände på mig att den här dagen skulle bli tung. Hade ändå inte väntat mig riktigt så här tung. Nog med möten och hålla föredrag om vårt verksamhetssystem. Det klarar jag lätt. Men beskedet att min vän och kollega avled igår i sviterna av sin cancer var fruktansvärt jobbigt att ta. Det är svårt att ta in. Ändå är det som det är. Jag saknar honom något enormt och hoppas att han har det bra där han hamnar – om det nu finns något mer efter detta livet. Det vill jag iallafall tro.
Stearinljus

21 thoughts on “En tung dag

    • Ja cancer är en otäck sjukdom. Verkar som var och varannan drabbas av det känns det som. En kollega sa de kloka orden att vi börjar komma upp i den åldern där det är vanligare med sjukdom. Trist men sant.
      Tack för kramen :)!

    • Det är svårt även för mig att fatta hur en så vital och levnadsglad människa på bara fyra månader är borta. Han var hälsan själv. Det ställer allt på ända. Livet blir plötsligt så mycket mer viktigt. Inget jag vill slösa bort eller ta för givet.

  1. Sånt kan man aldrig acceptera och sätta sig in i. Fick också ett sånt besked i veckan. En släkting med hjärntumör gick bort. Men i det fallet kan jag mest känna lättnad för personen egen skull. Usch och fy! :(

    • Känner också en lättnad för att han slapp lida eftersom det gick fort. De jag tänker på är familjen och den fruktansvärda saknaden de måste känna. Cancer är för djävligt!

    • Exakt! Hur små de än är så betyder det mycket. Ens drömmar känns också med ens viktiga att försöka nå. Den dagen det är min tur vill jag kunna säga att jag ändå försökte. Om jag inte når dem är en annan saken men jag måste försöka.

  2. Jättetråkigt att höra. Jag har också en bekant som är drabbad och den här personen vet att den ska dö, men vet inte riktigt när. Så jag känner verkligen med dig <3

    • Usch, det gör ont när jag tänker på hur cancer drabbar så många. Inte bara den som får sjukdomen utan sorgen och smärtan för alla runt omkring. Känner verkligen för dig också Lee. Kram.

Kommentera

