Borde läsa också

Jag har flera böcker som jag borde och grymt gärna vill läsa. De tre som är högst på min önskelista utan inbördes rangordning är; Sonjas hemlighet, Hysteria och Särskild. Istället sitter jag och nördar i mitt manus. Jag vill så innerligt gärna bli klar snart. Nu har jag äntligen nått till halva manuset och suckar över vilken tid det tar. Inser att jag inte kommer att hinna klart i januari när arbete och annat kommer i vägen. Tröstar mig med att jag ändå kommer att slutföra det före sommaren. Då har det tagit två år att färdigställa första delen. Jag börjar tröttna på mina karaktärer och är sugen på att pröva nya betesmarker med helt andra karaktärer och miljöer. Vi får se hur det blir. Först ska jag envist och tålmodigt göra klart det jag har för händerna.

10 thoughts on “Borde läsa också

  1. När du kommer till del två, släng in nån ny karaktär, det hjälper en hel del, för de andra påverkas också av den nya. Och då blir allt mer spännande igen. Men som du säger, gör klart ettan först.

    • Jag har ett par nya på gång i del två som jag är riktigt nyfiken på vad de vill och vad de egentligen har för uppgift. På så vis ska de bli kul att börja på tvåan.
      Annars har jag funderat på science fiction som nästa genre. Skönt ändå med flera idéer. Då tar det inte slut efter min trilogi :).

  2. Kanske du kan låta en bikaraktär få lite mer inflytande eller en lite större roll i berättelsen, då får du ju inte en nygammal karaktär och kanske blir det en kick att skriva mer då?

    • Ja jag har en i åtanke men hen kommer in först i slutet. Det går inte på annat sätt. Men jag har inte planerat mitten av del två så det dyker säkert upp något intressant :-).

  3. Man få ju lite svackor ibland och tröttnar och vill bara att det ska blir klart nån gång. Men snart, snart så ÄR du ju faktiskt klar! Ge inte upp nu när du är så nära mållinjen!

Kommentera

