Tjugo sidor till och jag har gjort hälften

Skickade över scenen med metaforen till min testläsare igår. Måste säga att jag är alltid lika glad över den kritik jag får. Det var sannerligen inte mycket kritik jag fick men två av de saker hen pekade på fick min hjärna genast att spinna vidare och hitta en alternativ lösning. Vissa personer kan jag inte alls ta kritik ifrån, min man till exempel, men från vissa hoppas och längtar jag efter kritik. För jag vet att den alltid är välgrundad och skjutsar iväg mitt manus ett snäpp högre. Jag fick fint beröm och sitter som en kaxig tupp just nu i min skrivhörna :D.

Redigerar jag tjugo sidor till ikväll har jag nått halva manuset. Det borde jag klara. Märker att ju längre in i manuset jag kommer desto bättre jobb har jag gjort. Tack vare mitt flow har jag inte ägnat mig så mycket åt bloggande och FB idag. Det har lönat sig må jag säga. Nästa vecka börjar jag jobba igen och då har jag inte alls lika mycket tid så jag passar på att frossa i min underbara fantasivärld.

13 thoughts on “Tjugo sidor till och jag har gjort hälften

  1. Åh, vad kul det är att läsa härinne! Underbart att det går så bra. Jag blir avis, vet inte riktigt på vilket projekt jag ska satsa. Beställde en bok idag som kanske kan inspirera mig lite, så länge skriver jag klart en novell. Vad är det för testläsare du har? Jag har börjat jobba igen genast flyger tiden….så ta vara på dessa dagar. Kraaam

    • Böcker är bra inspiration. Har läst alldeles för lite under julhelgen. Bara handböcker :-).
      Min testläsare vill vara anonym men är en god vän som kan det här med språk och konsten att formulera sig skriftligt. Vet inte hur jag skulle klarat mig utan hen.
      Lycka till Emma med skrivandet och inspirationen kommer, bara du kommer igång :)! Kram!

  2. Du gör helt rätt i att frossa, både i tid och i egoboost. Sånt behöver man verkligen emellanåt. Jag tycker du ska tuppa dig ordentligt i din skrivhörna. Det kommer du leva länge på när jobbet tar din skrivtid ifrån dig. :D

Kommentera

