Har inte fått sova i min säng…

… på två nätter. I natt var det den stora tjejen som kräktes upp pizzan vi ätit under kvällen. Gaaaah! Ännu en magsjuk inför nyårsfirandet var vad jag befarade men tydligen var det pizzan som var dålig. Hon sov resten av natten och jag i fotändan för att vaka över henne. Tack och lov har hon ätit som vanligt idag och mina föräldrar kom med julklapparna som fått vänta eftersom vi var i en annan del av landet på julen.

Efter att mina föräldrar åkt hem fick båda flickorna ett hysteriskt utbrott som handlade om att den ena ville att fönstret skulle vara stängt på det nya dockskåpet medan den andra ville att det skulle stå öppet. Det vara som om det gällde livet. Med dålig sömn två nätter i rad är man inte en snäll mamma. De fick åka in på rummen och lugna ner sig medan jag satte mig i mitt hörn och muttrade. Grrrrrr… Jag hade god lust att ta in på hotell – UTAN barn. Nu är allt frid och fröjd igen – för tillfället :).

Hör att svärföräldrarna har ring. Lär inte bli någon skrivtid nu heller. Inser att jag måste vara social i minst en halvtimme till. Suck, alltid något ivägen :(.

10 thoughts on “Har inte fått sova i min säng…

  1. Jobbigt att tvingas vara social när man bara vill skriva… Känner med dig. Hoppas du snart hittar lite egentid så du kan ägna dig åt din bok. :)

    • Tack Kati för din omtanke :). Har precis lagt på luren nu. tjugo minuter tog det. Rekord. Brukar vara betydligt längre :D. Får se vad som dyker upp härnäst.

    • Ha ha, fönstren är inte intressanta längre. Nu härjar de på övervåningen men tonen är glad. Lugnet före stormen :). Snart är det middag och senare ikväll är det nyårsplanering med grannarna som gäller. Men det ser jag fram emot. Mysigare och trevligare grannar finns inte. Utnyttjar sekunderna där emellan :).

  2. Alltid seegt när man bara vill sätta sig och skriva. Själv har jag skrivtid nu, men har ingen inspiration alls. Så jag bloggar runt lite istället. ;) Skönt att du fick några sekunder över i alla fall!

    • Ja när det kliar i skrivfingrarna är det alltid något annat som kommer emellan. Nu är middagen avklarad och jag har en stund över att skriva – ÄNTLIGEN :).

  3. Det är väl typiskt att det händer något när man ska skriva…känner igen det där. Men finns det någon möjlighet att någon annan än du kan ta hand om det sociala eller problemlösande rollen så du kan få skrivtid? Skrivtiden är viktigt för ditt välbefinnande så det är bra om du kan prioritera det…tror jag. Hoppas att det löser sig så du får en stund med ditt manus.

    • He he, hellre pratar jag med svärföräldrar i en halvtimme än lagar middagen på en timme :). Jag har faktiskt hunnit med riktigt mycket i kväll och är helt färdig med tjugo sidor. Nu har jag snabbt gått igenom sex sidor till.

    • Det är verkligen blodigt allvar för struntsaker. Jag hoppas det går över men det är tveksamt. Den minsta är en dramaqueen utan dess like. Kanske hon blir skådespelare :)? Jag har trots allt fått ett riktigt bra flyt i kväll och redigerat klart ett helt kapitel på tjugo sidor. Underbart :)!

Kommentera

