Skrivprat med Sofia och Peter

I dag var jag och min åttaåriga dotter in till Akademibokhandeln och träffade Peter och Sofia Bergting. Peter arrangerade tillsammans med bokhandeln en rittävling för barn att rita drakar. Dottern som älskar att rita fick ”privatlektion” i hur hon kan rita fina drakar. Under tiden pratade jag med Sofia om bland annat hennes nya skrivprojekt Sagolunden. Ja vi pratade så mycket att bokhandeln bad oss gå lite vid sidan om för att inte störa signeringen. Oups :-).

Underbart att träffa likasinnade människor som öppenhjärtligt delar med sig av sina egna reflektioner kring sina karaktärer, förlag, skrivtid, ordbehandlare, tekniker… ja allt som hör skrivandet till.
Tack underbara Peter och Sofia som gjorde vår dag så fantastiskt rolig och rik!

Här kan ni läsa mer om Sofias fantastiska fantasyserie som vänder sig till barn mellan 7-9 år.

20121025-215425.jpg

Jag passade på att köpa julklapp till systersonen också. Peters två böcker Legenden om Morwhalye. Tredje och sista boken kommer till våren 2013.

Här kan du läsa mer om Legenden om Morwhayle.

Häxmästaren

4 thoughts on “Skrivprat med Sofia och Peter

    • Verkligen en kanondag! Glimtade en värld som fick mig att känna mig som ett barn på julafton. Att höra hur utgivna författare arbetar och känna att jag själv är på rätt spår är underbart.

Kommentera

