Långsamt framsteg

Mitt deltagande i ReWriMo går sådär om vi pratar hastighet. Dagen har varit precis lika körig idag som igår men med lite annat innehåll. De senaste månaden har jag lärt mig att inte slå på mig själv för att jag inte har redigerat de tretton sidor per dag som var tvunget för att hinna färdigt innan nyår. Tvärtom satsar jag på kvalitet.

På lördag ska jag träffa Peter Bergting som är en av Sveriges främsta illustratörer och har skrivit två av tre delar i Legenden om Morwhayle. Han har också illustrerat Jens Lapidus Gängkrig 145, med mycket mer. Han signerar på Akademibokhandeln mellan klockan 11 och 14. Jag har fått Peter att övertala sin fru Sofia att följa med vilket ska bli jättekul att få träffa. Hon har skrivit bokserien Övergiven värld som jag nämnt om tidigare här. Min äldsta dotter följer med för att rita drakar i en tävling som anordnas av bokhandeln och Peter. Både jag och dottern ser med spänning fram emot att få prata om deras böcker och jag om skrivande förstås.

6 thoughts on “Långsamt framsteg

  1. Åh, vad roligt :)
    Och angående skrivhastighet går det sådär för mig också, är mycket annat som tar plats just nu, men huvudsaken är att försöka och göra så gott man kan!

    • Jag har måttot att göra något litet varje dag så långt det går. Då kan jag lägga mig lycklig och veta att jag kom det där lilla steget vidare mot målet som jag är så fast besluten att nå.

    • Ja så är det. Målet når jag och det får helt enkelt ta den tid det tar. Om det så är ytterligare ett år, he he, nä det kommer det inte att göra. Nu får det bli ett slut på det här och någon större omskrivning kommer jag inte att göra igen.

Kommentera

