En vanlig onsdag

Fullt upp både på jobb och hemmaplan. Så fort jag släppt ut ungarna och deras kompisar ur bilen var det till att slänga in inhandlad mat i kylen, ut och leta upp snösläde och skovel i uthuset i nästan beckmörker, skotta, in igen och bjuda ungar på mackor, ta emot ytterligare ett barn som ville leka, plocka upp alla triljoner kläder som låg på hallgolvet, förbereda maten, tända en brasa, säga hejdå till ett barn och strax ett till, servera mat, städa undan i köket, upptäcka att det är ett bombnedslag i ett av barnrummen, städa där, andas i trettio minuter, borsta tänder på barn, läsa godnattsaga och nu vänta på att minstingen ska somna. Längtar som en galning efter mitt honungste och mitt manus. Sov nu snällaaaa….

12 thoughts on “En vanlig onsdag

  1. Jag vet inte hur det är hos dig, men hos mig, förr, när de var mindre, inte sov de när man ville till sin text för mycket… Hoppas att dina slocknar som ljus och att du får ägna dig åt manus.

    • Ungefär så där är det varje dag men med lite andra inslag. Snöskottning gör jag inte varje dag som tur är.
      Jo då, skriva orkar jag alltid. Får jag inte peta i det varje dag blir jag inte trevlig mot min omgivning :-).

  2. Herrejösses. Du måste vara superwoman som pallar med såna dagar. :) och kul att du fick nya uppslag för inledningen, sånt är alltid kul. det finns ju ett ”gammalt skrivarordspråk” som lyder ”Your first paragraph should be the last thing you write.”

    • Jag borde få guldmedalj :-).
      Det ligger nog någonting i det där citatet. Inledningen har stört mig varje gång jag öppnat dokumentet men jag har besinnat mig fram tills nu. Nu är det hög tid att göra något med det.

  3. Ah, vilken dag! Ibland känns hela livet som ett race tycker jag. Men så kommer en liten stund då man får sitta ifred med sitt manus och det gör att man orkar göra samma race nästa dag :)

  4. Duktiga du! Efter en sådan dag känns det väl som en belöning att du kan sätta dig med ditt manus? Kul att du fick till inledningen bra, det bådar gott för fortsättningen :-) Heja på, jag håller tummarna för att dagen blir lugnare och du får en längre skrivstund!

    • Kvällen blev lugn med barn som somnade tidigt. Sedan avbröts jag av maken som kom hem med gäst efter julmiddag på stan. Då smeta jag upp i sovrummet och ljög att jag skulle gå och lägga mig :-).

Kommentera

