Då var delmålet uppnått

Ha ha! Nu är jag klar med omskrivningar och grövsta redigeringen. Dags för nästa steg att finputsa innan det är dags för förlagen att bedöma om det är värt att publicera.

I morgon kommer jag att sitta i en bil några timmar för att hälsa på kära svärmor och svärfar. Jag har med mig deras favoritchoklad och ser fram emot långa samtal med svärmor och alla böcker hon har läst. Ingen läser så mycket som hon. Sedan ser jag också fram emot att träffa en mycket god vän som jag lärt känna.  Vi ses på söndag Katarina <3.

14 thoughts on “Då var delmålet uppnått

  1. Iiiii! Grattis till delmålet! Vad duktigt att hinna klart innan helgen som du ville! Kanske vill joina oss andra med rewrimo? Du reducerar ju, då har du kvalat in. ;))
    Vi ses på söndag. :)) Kram!

    • Det är en underbar känsla att ha kommit så här långt. Tankarna börjar dra åt del två nu men det är ändå inget som stör. Det är ju samma karaktärer :-).

    • Jag hoppas att något av mina favoritförlag är intresserade.
      Hoppar på er ReWri… Ja vad den nu heter =). Här ska jobbas på och förhoppningsvis är manuset färdigt för utskick i januari.

  2. Duktiga du! Och kul att du är med på ReWriMo också. Jag ser fram emot att ta itu med redigerandet, för nu har min text fått vila medan jag skrev nytt. Och ljuvligt med en läsande svärmor, en sån har jag också.

    • Jag jobbar alltid i kronologisk ordning så på så vis har texten vilat för mig också. Inledningen tittade jag på senast i augusti.
      Svärmor har som vanligt läst mängder med nya böcker. Hon har alltid bra lästips. Det är bara det att jag har fullt upp med det lager av olästa böcker som ligger lite här och där.

Kommentera

