Biokväll

Idag ska jag gå på bio med några arbetskamrater efter att vi ätit en bit mat. Det ska bli riktigt mysigt. Vädret är passande för att krypa in i mörkret och gotta ner sig i biostolen med lite popcorn. Jag kommer inte se filmen de andra ska se men det gör inte så mycket. Det är filmen som är det viktiga för mig – inte vem som sitter bredvid mig. Vad ska jag se då? Den sista filmen i Twilight – Breaking dawn del 2. Serien som inspirerade mig att själv börja skriva på en trilogi som har lika stor potential som Twilight. Ha ha ha. Nåja nästan i alla fall. Ja vadå då? Tänk om jag har rätt =)? Mats och Sara med Engelsforstrilogin har ju blivit en hype ute i vida världen. Nu är det min tur :-D.

11 thoughts on “Biokväll

  1. Det är bra! Man ska sikta högt och tro på sig själv, så stryk det lite ironiska skrattet. Klart att det är din tur att bli hype i världen. Det är väl fasen om man inte skulle få drömma, hoppas och tycka att det skulle vara kul som bara den ifall man blev hype. Så, det får man!

    • Den där Jante Karlsson finns alltid där och tjuvnyper. Som om jag skulle missunna alla andra framgångar bara för att jag själv har drömmar. Men i ärlighetens namn tror jag att alla vi som skriver har de där drömmarna mer eller mindre. Riktigt så stor som Stephanie Meyer vill jag inte bli – men skulle jag kunna leva gott på mitt författarskap så skulle jag inte bli ledsen.

      • Precis, varför skulle man missunna andra framgångar. Och jag drömmer nog inte heller om någon braksuccé, är ingen sån som gillar att stå i rampljuset. Men jag älskar att skriva och hitta nya historier och karaktärer :-)

  2. Såklart det är din tur nu! Jag kan knappt vänta tills jag får läsa din fantasy-bok, det låter så spännande! En trilogi är bra för då vet man att fast man är klar med den första boken så finns det två till att gott sig i, heja heja!!!!

    • Vi får hoppas att något förlag tycker att det är tillräckligt bra för att ge ut. Ofta kommer det över mig den där rädslan att ”Tänk om jag inte fattar hur dåligt det är” fast jag samtidigt tycker att den är unik och har nyckelord som i en baksidetext direkt borde locka läsare. Jag kan leva med de tvivlen eftersom jag förstått att jag är långt ifrån ensam att tänka så :-).

    • Då ska du se den om du känner så. Jag hade höga förväntningar på den och var imponerad av hur de hade översatt Meyers version till en filmversion. Visst, lite av trickscenerna kunde ha varit bättre men helt klart godkända. Se den! Inget att vänta på :-).

Kommentera

