Så var det äntligen fredag

Brasan är tänd och Irish coffeen står bredvid favvofåtöljen. Jag trodde jag skulle vara helt utslagen ikväll och hoppade över personalfesten. Dagen började med hjärtfladder som det gör efter en stressig dag men promenaden på förmiddagen gjorde susen även om den var tråkig. I stan är det så grått och trist så här års. När jag kom hem slängde jag mig på sängen i fem minuter och sedan fick jag ett ryck och dammsög. Inte likt mig :-). Nu ska vi se om jag hittar mitt USBminne så jag kan överföra dokument från min gamla dator till den nya. Det finns utklipp där som jag behöver till mitt manus.

20121116-191034.jpg

9 thoughts on “Så var det äntligen fredag

    • Nej då. Appel är flexibla så jag kan använda word precis som vanligt liksom alla andra officeprogram. Det enda som inte fungerade var mina odt-filer som jag var tvungen att konvertera till .doc-formatet.

      • jag tyckte också den var helt hopplös. Efter två timmars studerande av användarmanualen fattade jag fortfarande ingenting, och allt som brukade vara så lätt kändes med ens väldigt krångligt. Onödigt krångligt. jag vet inte om fördelarna uppväger krångligheten.

  1. Jag upptäckte också det där att word gör sig bäst konverterad till doc om man flyttar till Apple :-)
    Om du vill kan du haka på vår vinskrivarhelg (måste inte vara vin man dricker). Det blir väldigt roligt att skriva då :-) Och du har ju redan laddat med en Irish ju :-)

    • Klart jag hakar på :))!! Vad har du för Mac? För mig blev det MacBook Pro eftersom jag ville ha alla portar till USB mm. Jag kommer på mig på jobbet att använda samma svepande grepp på PC:n som jag gör med Macen och svär över trögheten. Macen är så smart, smidig och framförallt snabb.

      • Jag har faktiskt PC :-) Men grejen är att min testläsare har Mac och många gånger när jag skulle öppna hennes dokument, låste sig allt. Så jag började konvertera wordfilerna till doc och då funkade det utmärkt :-)
        Vad skoj att du hakar på! Du kommer att hinna skriva massor :-)

Kommentera

