Inget vidare program

Jag har kollat in programmet på bokmässan som ska hållas till helgen på museet. Tyvärr blev jag besviken. Till största delen verkar det vara förlag och folk som skrivit böcker om den lokala bygden. Säkert intressant för de som är engagerade i det (som min pappa :D). Det kommer någon enstaka som skrivit skönlitteratur som jag ska försöka utbyta några ord med. Det är alltid kul att prata skrivande med skrivande människor :-). Ser jag eller hör något intressant lovar jag rapportera.

9 thoughts on “Inget vidare program

  1. Det är knepigt med mindre bokmässor. Det är väl en mindre? Jag tar det bara för givet, förlåt om det är fel. Men de som skriver om det lokala behöver förstås det. Men man skulle gärna ha nåt annat också så att man kan få det där som man själv söker på mässor, för sitt eget skrivande.

    • Jag hoppas också att det finns det utbudet. Jag kan förstå att det är många lokala mindre förlag på plats men jag hade önskat att något större förlag kunnat delta. Vem vet jag kanske blir positivt överraskad och då är det ju en bonus =).

    • Nej de är för små för att kunna hjälpa mig med marknadsföringen. Men det är ändå intressant att höra hur de arbetar. Vill jag få min roman tryckt på ”egen” hand så har jag redan kontakter på hemmaplan som du kanske minns :-)?

  2. Om det är till nån tröst så kan jag säga att bokmässan i Göteborg, som var gigantisk, ändå inte var som jag hade trott att den skulle vara. Jag trodde man skulle kunna knyta lite kontakter med förlag där men det var mer som en stor bokaffär! Förlagen ville sälja böcker, inte prata om manus…

Kommentera

