Sitter i favvofåtöljen igen

Idag kom vi hem igen efter några dagar hos mina föräldrar. Det har varit enormt avkopplande efter några köriga veckor (månader) på jobbet. Jag fick en hel del gjort på manuset. Kanske inte i antal sidor eftersom jag backade några steg och rättade till lite i den scen som jag flyttade fram i berättelsen. Det är fyra nya sidor som jag hoppas ger historien ett lyft. Vet inte om jag ska besvära min testläsare med dem än men det är som sagt inte bråttom. Jag har några kapitel kvar att redigera :). Oavsett är det skönt att vara hemma igen och imorgon ska jag in till stan och shoppa – en MACBOOK – aaaaaaahhh!

11 thoughts on “Sitter i favvofåtöljen igen

  1. Åhh, vad härligt att höra att du haft det bra. Och vilken underbar shopping du har framför dig imorgon. Det måste kännas supernajs. :)) lycka till.

    • När viktiga saker dyker upp måste jag inte alltid ta tag i dem på en gång (i manuset) men nu kändes det viktigt att slutföra det som jag slitit för ända sedan augusti. Den slutliga placeringen av scenen som från början skedde på tok för tidigt. En sorts uppgörelse som mina karaktärer kämpat mot och då får det inte ske hur lätt som helst. Lite motsträvighet måste det finnas för att inte trigga igång gäspningar :).

      • Helt rätt tänkt. Och som du är inne på, man måste inte ta allt i kronologisk ordning heller. Tur att vi inte lever kvar i tiden när det bara fanns skrivmaskiner :-). Fy vad jobbigt det hade blivit att hoppa fram och tillbaka i manuset då :-D

      • Normalt är jag ganska strikt med att jobba i kronologisk ordning. Mest för att jag ska se att jag gör framsteg. Tack gode gud för utvecklingen av datorn ändå :). Att skriva allt perfekt från början hade dödat kreativiteten fullkommligt :-).

  2. Jag jobbar ofta i kronologisk ordning också, i alla fall när jag skriver råmanuset. Men sen hoppar jag rätt mycket fram och tillbaka i det. Ja tack gode gud för datorn :-D

Kommentera

