Söndagsbestyr

Hela huset är städat och Solstorm av Åsa Larsson är utläst. Jag ville åtminstone ha läst EN bok av henne innan jag lyssnar på hennes föredrag på onsdag nästa vecka. Måndag lär jag inte hinna med något mer än att köra stora tjejen till sin gymnastik och packa på kvällen för tjänsteresan till Motala i två dagar. Ska lära mig lite mer om vårt verksamhetssystem :). På kvällen blir det lite god mat och ett glas vin och sedan hemresa på onsdag eftermiddag för att hinna till Åsas besök på biblioteket på kvällen. Ett tajt schema. Just det, imorgon på lunch måste jag köpa halloweendräkt till stora tjejen så hon har något att ta på sig till klassfesten på torsdag. Sedan är det fredag igen och ännu en vecka har rusat iväg. Snart är det jul också :).

7 thoughts on “Söndagsbestyr

  1. Vilken sammanfattning av den närmaste framtiden. Du verkar ha en fullspäckad vecka i alla fall. Ja, och snart är det jul också. Jag tycker inte det var så länge sedan sist faktiskt :-D

    • Ja troligen. Oftast är jag den tråkiga typen som drar mig undan ganska tidigt på kvällen – särskilt när jag bor på hotell för det är så himla mysigt att krypa ner i sängen med en bra bok eller som nu – min egen bok. Det som ska bli en bok vill säga :D.

  2. Har också tänkt på att snart är det jul. Tycker alltid det är lite skrämmande att tänka på det redan i oktober. Då blir man inte ens förvånad när man ser de första juldekorationerna. Igår alltså.

Kommentera

