Soffan istället för skrivtid

Igår kväll väntade jag ivrigt att få komma igång och skriva efter att barnen somnat. Det blev soffan istället. Jag var så trött så jag fick kämpa för att hålla mig vaken. Anledningen var att jag kvällen innan gick och la mig alldeles för sent. Hoppas jag sov ikapp i natt så energin kan infinna sig ikväll istället. Jag närmar mig punkten där jag ska få in den där scenen som jag tog bort i början. Sedan kan jag ägna mig åt ren redigering och finputsning. Tjohoo :)!

10 thoughts on “Soffan istället för skrivtid

  1. Känner igen det där! Man väntar och väntar och när det väl blir dags så går luften ur en. Men bland måste man vila och sova ikapp också. Hoppas det blir bättre ikväll!

    • Luften gick ur mig så pass mycket att jag inte ens saknade mitt älskade manus. Dvs jag tillät mig att få vara trött utan att lägga skuld eller krav på mig själv :).

  2. Håller med Fia, när man är så där trött blir det sällan något bra skrivet även om man försöker. Bättre då att sova och ta nya tag nästa dag :))

    • Ja nattsömnen var bra men vi får se vad jobbet kräver :-). Ibland händer något oväntat som får musten att gå ur mig men än så länge verkar det lugnt så det ser lovande ut för en kreativ kväll.

  3. Ibland förstår man inte själv hur väl man behöver den där pausen. Bra val att välja soffan och på så sätt samla kraften. Lycka till med en bättre skrivprocess idag! ;)

    • Tack :-)! Det är lätt att bara köra på i samma hjulspår men de sista dagarna har jag lärt mig att lyssna på kroppens signaler. Undrar om jag ska låta barnen bära ved innan läggdags så de somnar snabbt :). Bara ett skämt, hi hi :)!!! Ska göra det själv så vi får det lite mysigt när vi läser saga vid brasan.

Kommentera

