Läst ut Fasornas port

Har beställt efterföljaren Dödens drottning och Åter till urskogen. Sofia och Peter Bergting har lyckats trollbinda både mig och 8-åriga dottern ännu en kväll. Det var en order från henne att beställa nästa del så det har jag gjort nu. Hoppas vi får dem innan helgen.

Om ni har barn 7-12 år som gillar spänning, demoner och magi, ni vet Harry Potter men lite mer rysligare så kan jag verkligen rekomendera den här serien! Den är lättläst även för de barn som läser lite själva.

6 thoughts on “Läst ut Fasornas port

    • Absolut!!! Häxmästaren och Demonprinsessan i serien Legenden om Morwhayle av Peter Bergting är också ett hett tips. De är tjockare och lämpar sig för högläsning om tjockleken är avskräckande. Under våren kommer tredje delen ut. Nu blev jag lite avundsjuk att ni har allt framför er =). Men vi kommer säkert att läsa om dem och om ett par år kan jag läsa dem igen för min nu 5-åriga tjej.

  1. Ping: Långsamt framsteg « Carola Strömstedts blogg

Kommentera

