After work

Ikväll var jag hembjuden till en kollega på lite god mat. Det blev lite rött jordgubbsbubbel och sedan kräftor med Västerbottenostpaj och stekt svart trumpetsvamp till. Jättemysigt.
Veckan har gått bra förutom igår då jag blev helt slut redan på förmiddagen. Det lärde mig att det tar lång tid att bygga upp krafterna igen efter en lång stressig period. Jag har repat mig ganska snabbt fysiskt men stressnivån måste vara noll för att jag inte ska bli helt slut. Helgen får bli lugn och förhoppningsvis får jag en del skrivtid :).

4 thoughts on “After work

    • Tack Lee för ditt pepp! Jag suger åt mig som en svamp för just nu känns det som om jag tramar i lera. Under det året det har tagit att skriva har det känts väldigt lätt och bra fram till i höst men även om min självkänsla är i botten just nu så är ändå envisheten bra mycket starkare – som tur är :)). Tack igen för det gör verkligen skillnad =)!!

  1. Varför är självkänslan i botten? Du har ju skrivit en hel roman. Fatta hur stort det är. Och du är snart klar med den med, efter vad jag förstått. Du går ju från klarhet till klarhet, du har all rätt ATT känna dig stolt och nöjd med vad du presterat. Kramar K

    • Jag har en period där det går trögt att få flowet som jag är van vid. Jag har analyserat det till att det beror på min utmattning men min inre envisa röst är alltjämt där och sparkar på mig. Igår satt jag i två timmar och redigerade en halv A4. Det har inte varit ovanligt att jag stått och stampat på det viset och det tär på självförtroendet. Just nu lever jag på envisheten och att jag har ett unikt koncept som borde tilltala marknaden plus ert pepp förstås :).

Kommentera

