50% klart

Äntligen har jag redigerat halva manuset. Jag har tvingats göra många omskrivningar på grund av scenen som jag flyttat från kapitel sju till kapitel elva. Sedan hoppas jag att det kommer att gå fortare och inte kräva så mycket omarbetning av texten. Just nu är jag i slutet av kapitel tio. Det närmar sig :). Idag skrev jag om två hela sidor och hittade ett härligt flow.

Helgen har varit underbart avkopplande och mitt stressade fladdrande hjärta har börjat lugna ner sig äntligen. Jag har ställt in mig på att ta det extreeeemt lugnt på jobbet till veckan. Min chef har plockat bort arbetsuppgifter så att jag ska få en chans att återhämta mig. Från och med nu måste jag sätta mig själv främst. :).

9 thoughts on “50% klart

  1. Heja dig. Du är på G nu, med det här stadiga tempot är du snart i hamn. Du är målmedveten och noggrann, vilket kommer att betala sig i slutändan.
    Vad skönt att få lite avlastning på jobbet, det är du verkligen värd. Hoppas du mår bättre i veckan som kommer. Och får massor av tid till skrivandet. Själv kämpar jag fortfarande med gestaltningen av biroll G. Inte alls lätt, då denne förekommer lite för lite så jag måste skriva in någon extra scen.
    Kram Katarina

    • Haha, massor av skrivtid lär jag bara få efter barnen har lagt sig men jag har kommit igång så bra nu så jag ska försöka skriva även när de härjar runt mig :).
      Att lägga till och dra ifrån i ett manus som med G har sitt pris men du är lika noggrann som mig så det kommer att bli ett toppenresultat.
      Kram

    • Jag vågar inte ropa hej innan jag är över ån när det gäller arbetet. Lite tuva stjälper stora lass osv du vet :). Men jag känner mig trygg med att det kommer att gå bra. Tack för din omtanke Fia =)!

    • Med alla omskrivningar krävs det att jag gör en extra genomgång på hela manuset men då är det förhoppningsvis småsaker som jag bara behöver gå igenom. De första tio sidorna ska jag lägga extra krut på för att förläggaren inte ska lägga ifrån sig manuset pga slarvfel. Har hen kommit till sidan 40 så tror jag inte att hen vill lägga ifrån sig manuset :). Hoppas kan man ju =).

Kommentera

