Inte bra, inte bra…

Tecknen är alldeles för många. Det går inte att blunda för det längre. Jag är helt enkelt på väg käpprätt in i väggen. Ja så är det. Den krassa sanningen. Min kropp har skrikit i tre veckor och nu måste jag bara lyssna. Vi får se vad jag får för dom av företagshälsovården imorgon. Jag vill verkligen inte sjukskriva mig. Som tur är mår jag psykiskt bra och är vid gott mod men kroppen krasar som creppapper och huvudet värker så det nästan slår lock för öronen. Faaaan också. Tar nog fram en bok nu (Betvingade) och sjunker tillbaka ner i soffan.

13 thoughts on “Inte bra, inte bra…

  1. Oj, bra att du kommit till insikt! Vägen tillbaka från den berömda ”väggen” är både lång och snårig, så försök verkligen att släppa allt nu. Koncentrationssvårigheter brukar följa i dess spår, så läsning brukar vara i princip omöjligt. Prova en ljudbok med havsbrus och meditation. Det är nog den bästa medicinen nu i ”början”. Sen kan du säkert läsa vanligt. Känner många som ”kraschat”, ingen av dem har kunnat läsa. Har själv genomgått det för ett par år sen. Jag kom dock snabbt igen. Men min stresströskel är sen dess obefintlig och det är nu 5-6 år sen. (minsta pulsökning känns i hela kroppen).
    Krya på dig vännen och ta väl hand om dig! Stora kramen!

    • Som tur är har det inte gått så långt än att jag tappar koncentrationen. Hjärtat fladdrar lite ojämnt och yrsel pga stel nacke. Gud vad hemskt att inte ens kunna läsa! Det som är så avkopplande.

    • Har också varit där med näbben i början av min karriär för 20 år sedan. Jag vill aldrig hamna där igen och har därför lärt mig att lyssna på kroppen lite bättre. Ibland dröjer det bara lite längre när det är nya symptom som jag inte lärt mig känna igen.

Kommentera

