Fy för sura bokhandlare

När jag stod i kassan på bokhandeln för att köpa bokmärken till mina barn passade jag på att fråga om de brukar ha besök av författare som signerar. Expediten var ung och ny och erkände att hon tyvärr inte visste. Hon frågar då sin äldre kollega bredvid som först inte hör och surt ropar ”va!”. Jag ställer frågan igen och får svaret att det har de ju bara vid jul. (Tydligen var jag dum som inte begrep det.) Jag börjar ställa följdfrågan hur jag kan få information om när de har någon författare på besök, men hinner bara halvägs när hon vänder mig ryggen mot en annan kund som dyker upp. GRRR…

Det pös ur mina öron men jag tänker inte sluta handla där för jag har fått fantastisk hjälp av de andra i personalen. Men denna kvinna tänker jag INTE fråga om något igen. Det var tydligt att hon hade rollen som bitch eftersom den stackars unga tjejen sjönk ihop så fort hon skulle säga något till sin kollega. Usch! Nu är jag arg. Fy för människor som beter sig så!

10 thoughts on “Fy för sura bokhandlare

    • Helt säkert är att denna människa inte mår bra på något sätt. Det värsta är att hon på kuppen gör att en annan människa mår dåligt och inte kan skapa sig en trygghet och identitet på sin arbetsplats. Egentligen skulle surpuppan behöva en kram men det skulle nog vara förenat med en hälsofara :).

    • Jag törs säga ifrån men när jag blir så arg så väljer jag att hålla tyst för arga vargar för ingen vettig dialog :). Nu är jag mer förberedd och nästa gång ska jag vara mer samlad och fråga varför hon vände mig ryggen när jag frågade efter information, hehe. En ulv i fårakläder :).

    • Ja fy 17! De borde bli ganska ensamma till slut när ingen står ut med dem. Eller så lyckas de hitta människor i sin omgivning som de skrämmer till undergivenhet. Usch fy och tvi!

    • Ja jag förstår inte vad det skulle vara bra för och bete sig som hon gjorde? Vill hon sälja böcker eller? Bäst hon passar sig för jag är inte den som ger mig. Kanske jag ska lurpassa på henne och ställa samma fråga igen, hahaha.

Kommentera

