Laddad och storhetsvansinne

Jag har hunnit redigera tjugo sidor under lördagen och känner hur texten har fördjupats. Den är laddad och jag hoppas att min egen starka känsla skiner igenom och ger den där spänningen som jag så gärna vill få fram. Eftersom jag skriver urban fantasy har jag hittat på en värld som vi vanliga människor inte känner till men skulle upplevas som både fruktansvärt skräckinjagande men även hoppfull på ett sätt. Nu ska jag avsluta för kvällen men känner hur jag är hög av eufori. Det kanske är dags att ett Augustpris för första gången tilldelas fantasygenren :D. Ja ni ser hur hög jag är :D.

8 thoughts on “Laddad och storhetsvansinne

  1. Det låter fantastiskt! Underbart att ha ett sådant flow och vara hög av eufori!! Hoppas du kan dra nytta av det i dag också när du sätter dig vid bokskrivardatorn!
    Och du, vad spännande att höra om en skräckinjagande värld som ändå inger hopp! En oerhört spännande intrig…

    • Jag känner mig lika taggad nu på morgonen efter :). Kapitlet jag börjar redigera idag innehåller riktigt explosiva händelser i bokstavlig mening. Det passar bra till min sinnesstämning.

  2. Det vore något det att bli så stor som Rowling =)! Min korrekturläsare jämförde mitt manus just med Harry Potter-serien men med en annan inriktning. Ert beröm får mitt härta att fladdra lite extra för en stund men jag är trots allt en jordnära person som inte förväntar mig något annat än en refusering. Varför skulle ett förlag anta ett manus när de två följande delarna inte är skrivna än av en helt okänd person? Det är en stor risk för dem. Men tack ändå Anna för dina ord som värmde mitt hjärta! Det är sådant pepp som får mig att kämpa vidare :)!!!

  3. Jag tror inte att de tar ställning till en bok som en hel serie utan som en stand-alone som kan läsas som den är. Det är iaf vad jag hört sägas USA. Därför behöver du inte ha hela klar (eller ens ha bestämt dig för att skriva fler) innan du skickar in den. Visst gillar de serier, men först efter att de har sett att ettan säljer bra. Så låt inte det oroa dig.

    • Du kanske har rätt. Andra debutanter har ju fått första delen i trilogier antagna. Oavsett så kör jag på för mina karaktärer och min värld pockar på hela tiden :).

Kommentera

