Övergiven värld…

… av Sofia Bergting var kvällens saga för BÅDA tjejerna :).

Till och med 5-åringen ville vara med och lyssnade intresserat. Hon skrek och grinade sig till att få vara med. Jag varnade henne att den kunde vara otäck och fick henne att lova att smyga ut tyst om det blev för hemskt. Det kom till och med nyfikna frågor. Wow vilket framsteg!!! Jag som har kämpat så för att få henne att l y s s n a på sagor. Hon har alltid föredragit bilderböcker. Jag läste halva boken och inte ett pip eller klagomål om att det var otäckt. Den innehåller demoner och spökliknande väsen som vilken femåring som helst skulle krypa under täcket för. Jag har tydligen fått två fantasyälskande barn, yay :)! Ska tilläggas att boken avser barn 9-12 år.

2 thoughts on “Övergiven värld…

  1. Åh, vad roligt! Jag längtar tills jag får läsa utan att bli avbruten vid vartannat ord. Min 2,5 åring är lite för liten för långa textstycken, men 4-åringen orkar lyssna en hel bok.

    • I går kväll ska jag erkänna att det kröp oroligt i femåringen när jag läste. Men hon stod ut ända till slutet :). Andra boken i serien väljer jag nog att läsa för bara den stora tjejen men jag är ändå imponerad av minstingens tålamod.

Kommentera

