I dag kom den här med posten

20120917-154209.jpg

Och de här

20120917-154411.jpg

Åttaåriga tjejen gav sig genast i kast med Sofia Bergtings böcker och jag med Dag Öhrlunds.
Kan avslöja att det inte är en bok för den som inte menar allvar med sitt skrivande. Han trycker hela tiden på att om du vill få en bok utgiven krävs det målmedvetenhet. Att all annan tid som inte läggs på skrivandet upplevs som slöseri med tid. :) :) :) Någon som känner igen sig? Ha ha ha! Tänkte väl det.
Jag återkommer med med reflektioner kring boken. Var så säkra!

13 thoughts on “I dag kom den här med posten

    • Han uttryckte sig inte riktigt så. ”Om du vaknar på morgonen med känslan av att allt annat än skrivande är bortkastad tid, då är du på rätt spår.” Mitt fel att jag var otydlig :). ”Nyckeln till framgång ligger i att du inom dig har en historia som du brinner så starkt för att inget annat är viktigare. Och att du har något att berätta som ingen annan har sagt tidigare.”
      Så fortsätt du att lev ditt liv som vanligt :). Visst är vi på rätt spår?

      • Jag rekommenderar den starkt! Den är naket ärlig om hur tuff branschen är men också positiv med bra exempel på de det har gått bra för. Andan i den är överhuvudtaget väldigt positiv.

      • Ja, det hoppas jag. Själv känner jag mig splittrad ibland, eftersom det finns så många andra saker som jag skapar som finns inom mig som vill komma ut i form av stickat, sytt och nåltovat. Ibland blir det att riktigt schemalägga vad man ska göra. :)

      • Jag känner igen mig. Jag har alltid haft olika projekt på gång. Brodering, smycketillverkning, bakning, lapptäcksteknik… Det är sällan jag gör något samtidigt. Oftast går jag upp i något utav dem och nu är det skrivandet som upptar min tid.

  1. Vad sur jag blir. Av någon anledning uppdateras din blogg inte längre på min blogglista, så den ligger jämt längst ner med ett gammalt inlägg… Har försökt ta bort och lägga till igen, men det funkar inte iaf. :( vad göra?

  2. Ojdå, när jag vaknar på morgonen är det många saker jag ser fram emot och tycker är viktiga – däribland mitt skrivande. Hrm, så då är jag inte riktigt på rätt spår än då? Nåja, skyller på att jag är rookie – intensiteten ökar kanske med tiden??? :P

    • Klart att du är på rätt spår!!! Jag ska göra ett nytt inlägg på bloggen med lite utdrag av boken så kanske det inte känns så nedslående :). Jag var lite dålig på att få fram vad han egentligen menade.

Kommentera

