Böcker böcker böcker

Fick ett jättebra boktips på Åsa Hellbergs blogg om skrivandet och steget efter att det är klart och ska ut till förlagen. Beställde den på Bokus idag.

Inte nog med det, 8-åringen gillar ju fantasy och snart har vi läst ut de vi har kvar. För närvarande läser jag ”Jag väntar under mossan” av Amanda Hellberg och hennes pappa läser den senaste om dvärgen Tann av Nicklas Kroog. Eftersom hon gillade Legenden om Morwhayle så bra så beställde jag Sofia Bergtings:

 Den första har varit slut sedan länge men nu lyckades jag hitta den på Bokus i nytryck. Barnböcker gör sig inte så bra som e-bok. Oftast vill jag ha en fysisk bok med mig i sängen vid godnattsagostunden istället för datorn klumpigt liggande i knät.

7 thoughts on “Böcker böcker böcker

    • Självklart! I våras köpte jag en bok om skrivande av MatsÖdeen men blev besviken. Den var tuuuung och gammalmodigt skriven. Hoppas verkligen att den här är bättre.

  1. Funderar själv på Dag Örhlunds skrivbok, men har en hel hög med böcker om skrivande. Du kan väl lämna rapport om den är köp/läsvärd :) Vad mysigt att din åtta-åring gillar fantasy, snart får ni ta och läsa Harry Potter!

    • Jag har försökt få henne att börja läsa Harry Potter själv men jag tror att det är lite tidigt än. Annars är hon suveränt bra på att läsa så hon skulle lätt kunna klara av dem. Kanske om ett år :).
      Vad gäller Dags handbok i skrivande så är intresset stort från andra bloggvänner så jag har lovat att göra en särskild recension. Håll utkik :).

Kommentera

