Ordgröt i huvudet

Den här helgen har verkligen inte varit särskilt kreativ på pappret. Jag har kunnat rätta stavfel och liknande men så fort jag ska till och utöka texten på något sätt har hjärnan känts seg och totalt ordlös. Därför har jag försökt hålla mig så långt från datorn som möjligt.

Istället har jag varit på vernisage och sett målningar som en kompis har målat. Det är utanför mitt förstånd hur någon kan skapa så vackra målningar med lite färg och en pensel. Under tiden passade jag på att kolla med hennes man att erbjudandet stod kvar att få hjälp med sättningen och tryckning av provexemplar av manuset. Han skulle kolla upp och få prisförslag från tryckeriet. Iiiii… jag måste få skrivflöde snaaaaaart! Måste bara få sova lite först. Somnade när jag läste en bok förut idag. Händer typ – aldrig.

7 thoughts on “Ordgröt i huvudet

    • Ja som tur är gör de det. Jag får ha tålamod tills de behagar dyka upp igen :). Det är vila jag behöver och lite annan input i form av läsning vilket inte heller är helt fel ;).

    • Jag hoppas verkligen att lusten kommer väldigt snart. Jag vill ju bli färdig någon gång. Men det är som du säger, bara att låta det vara och göra något annat under tiden :).

    • Musan har rymt :). Våra kanske festar ihop på charterresa (som du gissade på fb). Inte konstigt att de behöver lite semester så intensivt som vi har skrivit sista tiden :). Bäst vi passar på att vila vi också.

      • LOL! Ja det lär behövas. Det kommer säkerligen att bli en händelserik höst och vinter.

Kommentera

