Tvärstopp

Det går bara inte att skriva något i kväll. Jag har klippt ut scenen som jag ska flytta fram och tänkte lägga till lite annat text och dialog. Men det är som om någon drar ner en rullgardin. Det blir bara svart. Tomt. Hjärnan stänger av. Antagligen är jag för trött. Jag har ändå städat hela förmiddagen och hållt i ett kalas i tre timmar med tio tjejer som gråtit en tår ibland men mest haft underbart roligt. Det måste vara det som tagit kraften ur mig. Jag accepterar det och släcker ner datorn nu. Det får bli sängen och en bok.

Jag längtar till morgondagen då jag ska på vernisage. En kompis och hennes dotter ställer ut sina tavlor och jag ser verkligen fram emot att få se riktig konst :).

6 thoughts on “Tvärstopp

  1. Vi verkar vara i symbios när det gäller skrivandet. :) Fast din skrivkramp eller vad det än är släpper nog så fort du får lite mer tid och kan koncentrera dig helt på berättelsen, så oroa dig inte. Vi är ju inte mer än människor och ibland har Livet en tendens att göra sig påmint:)

    • Ja tyvärr kommer ju det vanliga livet ivägen ibland :D. Jag har plockat upp och slängt all fallfrukt och klippt gräsmattan. Nu ska vi se om det går bättre att skriva :).

      • Så där är det ibland. När man är så trött är det ingen idé att jobba med manuset. Och att man är trött efter barnkalas kan jag skriva under på!

Kommentera

