Kors i taket

Det blev inget redigerande idag. Ändå hade jag tänkt att jag skulle sitta och jobba lite under kvällen men det blev liksom inget av det. Normalt brukar jag ha lätt för att prioritera bort allt annat men så blev det inte idag. Imorgon kommer jag garanterat inte att kunna göra något med manuset för då ska jag städa inför barnkalaset och planera lekar och musik till discot. Jag tror att det är där skon klämmer. Jag har bävat för de tre timmar som det kommer att vara imorgon. Egentligen är jag väldigt trött och skulle helst ha velat ta med mig ungarna ut i skogen och letat svamp i lugn och ro men det får bli en annan helg. Kalas kan vara stressande att förbereda men oj vad kul det är när man ser barnens glädje att få fara runt och leka. Snart är de stora så det gäller att ta vara på stunderna.

Skrivmotivationen kommer säkert snart tillbaka. Det gäller bara att roa sig med annat tills den behagar komma tillbaka :). Jag har ju baaara 300 sidor kvar av 400.

3 thoughts on “Kors i taket

  1. Ping: Författare fattar först «

  2. Ibland kan en kort paus vara bra. Även en liten distans kan göra ATT man ser annorlunda på saker o ting eller löser problem man kämpade med.

    • Ja det är så sant. jag behöver ta sats för strax är jag vid den punkten där jag ska ändra handlingen och skjuta den in i framtiden. Frågan är bara när den ska ske. Jag har två alternativ och det lutar åt det senare tillfället mot senare halvan av manuset.

Kommentera

