Utmaningen: 8 saker ni inte visste om mig

Jag har fått en utmaning från Sofia Fritzon att avslöja 8 hemligheter om mig själv och sedan utmana fyra andra bloggkompisar.

  1. Jag är extremt organisatorisk när det gäller detaljer i datasystem. Saker som inte tycks ha något sammanhang kan jag se hur de hänger ihop och därmed snabbt lösa problemet. Arbetsrelaterat ska tilläggas.
  2. Är oerhört tålmodig. Kanske inte i exakt alla sammanhang men för det mesta.
  3. Kan många fågelarter och deras sångläten.
  4. Gillar att köra snabba bilar och folkrace.
  5. Avskyr allt som har med statistik och ekonomi att göra i arbetet. Jag har faktiskt mycket god koll på hushållets ekonomi som tur är.
  6. Har bara putsat fönstren i huset två gånger på nio år. Det har andra fått göra istället :).
  7. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har sett Twilightfilmerna (men nu är jag riktigt trött på dem).
  8. Jag aaaavskyr badhus. När jag gick i högstadiet och gymnasiet hade vi en gymnastiklärare som gav oss sjukt många längder att simma. Jag fuskade alltid. När det inte gick slutade det alltid med fruktansvärd kramp i vaden. När vi hade simning var fjärde vecka så kom jag på att det var just den dagen som det inte var lämpligt för en ung flicka att bada :). Då fick jag styrketräna istället.

Jag skickar vidare utmaningen till Anna, Jenny och Nina. Känn det inte som ett måste utan gör det bara om ni har tid och lust :).

16 thoughts on “Utmaningen: 8 saker ni inte visste om mig

  1. Här kommer mina ”hemligheter”:

    * Jag har tagit guldmedalj i luftgevärsskytte
    * Jag läser aldrig en bok 2 ggr (gäller filmer också!)
    * Min favoritblomma är orkideér. ( jag är bäst på dem!)
    * Jag har gult bälte i karate
    * Varje höst dabbas jag av ”kurs behov”, har gått kurs i allt från drejning, sömnad, qi gong, yoga, skrivarkurser (flera), meditation och nu har jag anmält mig till en kurs i att skriva filmmanus
    * Gillar att plocka svamp (ja, jag vet… tantvarning!!)
    * Jag har 2st tatueringar, en skorpion och ett kinatecken som betyder dubbel lycka
    * Pssst… Jag fyller 40 år i Oktober…! Säg det inte till någon!

    • Lägg gärna ut dina åtta punkter på din blogg :).
      Karate? Det var värst. Gult bälte är steg två va? Håller du fortfarande på att träna karate?

      • Nix, inte längre, men resten av familjen gör det. Stämmer, steg 2. :)
        Nej, jag lägger inte upp den på min, den får snällt stanna här. Har inte så många bloggkompisar att utmana. Jag är ju rätt ny här som du vet!

  2. Visste inte särskilt mycket om dig innan heller men alltid roligt att läsa sådana här listor. Ska lägga fågelkunskapen på minnet, en karaktär i min bok har ett brinnande intresse för fåglar. Jag får lov att fråga dig om det är något avancerat jag behöver veta ;)

Kommentera

