Går från klarhet till klarhet

Min korrekturläsare är fenomenalt bra på grammatik och jag har sett de få ställen där jag har klantat till det lite och äntligen smält hur det ska ”sitta”. På köpet har jag själv hittat en ton där jag vill locka fram läsarens egen fantasi om vad som egentligen händer, I början när jag startade att skriva var jag rädd att inte nå ut med berättelsen och förklarade onödigt mycket. Nu tar jag bort allt sådant och utökar dialogerna och gestaltningen ytterligare. Dialoger har inte varit min starka sida men det känns som om det har hänt något på den fronten. Det känns naturligare och istället för att känna oro för att läsaren inte ska förstå känner jag nu en inspiration att skapa luckor för fri fantasi. Herre min je – vad kul det här är!

8 thoughts on “Går från klarhet till klarhet

    • Du har säkert gjort många luckor utan att du tänkt på det ;). Det bästa är när du blir medveten om dem och kan styra medvetet. Undvik det uppenbara och snudda vid det med en gestaltning och rätt dialog.

  1. Hej på dig! Long time no see! Läser med glädje din blogg och ser att du tar stora steg framåt. Så kul! Själv har jag satt deadline sista sept för att skicka in mitt manus. Håller med dig, galet kul! Önskar innerligt att man kan få ägna hela livet åt det här! :)

    • Hej Jenny! Jag har tyvärr inte hunnit runt på så många bloggar den sista tiden. Mesta av mitt fokus ligger på manuset nu så att det blir klart. Jag ska faktiskt ta mig en tur till dig nu för att uppdatera mig :). Kul och höra att det går bra för dig också. See you :).

Kommentera

