Det känns väldigt bra nu

Jag har fått lite tid trots allt idag. Texten känns väldigt bra och jag har ändrat tempus där det tidigare har låtit som om nu levande människor har varit döda :). Jag har kommit till sidan 73 och känner att berättelsen bär och driver framåt hela tiden. Tidigare har jag inte velat berätta någonting alls av rädsla för att bubblan ska spricka. Nu kan jag komma på mig själv att jag tänker ”Det här skulle jag vilja dela med mig av, och det här och det här.” Är det ett tecken på att jag börjar bli klar med texten? När jag läste i senaste nummret av Skriva idag om hur man ska skapa intriger, driv osv kände jag att allt det där finns med. Med råge. Men det är ju vad JAG tycker, plus min testläsare :). Snart är det dags för förlagen att tycka och det skrämmer skiten ur mig. Bubblan spricker och kvar finns bara en blöt liten fläck.

9 thoughts on “Det känns väldigt bra nu

  1. Jag tror definitivt att det är ett positivt tecken att man känner sig trygg med att berätta om sin berättelse för folk. Det kände jag aldrig med den första, men däremot med den andra.
    And… so many testläsare can’t be wrong! :)

    • Båda mina kontrollanter har ju faktiskt uppskattat mitt manus väldigt mycket ;). Jag hoppas att det fortsätter så när förlagen får del av det :).

    • Ja än så länge känner jag mig positiv. Är bara rädd att deppa ihop när jag får refuseringar från förlagen men det vore olikt mig att deppa :). Annars är det väl bara fram med trasan och torka upp den där blöta fläcken, hehe. När jag pluggade och inte klarade en tenta blev jag sur och pluggade tills jag kunde alla anteckningar och böcker utantill. Den envisheten lär väl knappast ha försvunnit :).

    • Det skriver jag under på! Utan envisheten hade jag inte ens börjat skriva ett manus på allvar. Det är ungerfär som att när man väl har satt sig i båten så måste man ro hem den också.

Kommentera

