Läst ut Morwhayle

Ikväll läste jag ut del två i Legenden om Morwhayle av Peter Bergting för min åttaåriga tjej. Slutet var så spännande och bra så att hon kröp runt som en osalig ande i sängen. När jag precis hade läst hur en odöd (zombie) snubblar mot en av karaktärerna så att likmaskar ramlar ur ögonhålorna frågade hon mig; ”Vad är ögonhålor?” Jag förklarar givetvis och får snabbt nästa fråga. ”Hur kan den odöde se var han går då?” ”Öh… Tja… Hrm… Vet inte.” Många frågor har jag fått om allt möjligt. Hur bargesterna ser ut och orobouzerna. Som tur är finns det väldigt fina illustrationer i boken men det hade gärna fått vara fler. Nu väntar vi ivrigt på tredje boken som är under arbete.

2 thoughts on “Läst ut Morwhayle

    • Min frågar om ALLT! Härligt med frågvisa ungar. Tyvärr är jag ju inte allvetande så jag kan svara på allt :). Särskilt inte om karaktärer i någon annans bok. Men jag uppmuntrar henne att själv fantisera hur de ser ut och oftast hittar jag teckningar som föreställer karaktärerna vi läser om.

Kommentera

