Grammatik

Herregud vad jag plukvamperfektar knasigt. Jag har läst igenom alla kommentarer idag och har förstått vad jag gör för fel. Det ser hemskt ut på vissa ställen och jag kan bara skaka roar på huvudet. Som tur är har det gått upp ett ljus och jag kommer att pluskvamperfekta betydligt mindre i framtiden.
Det roliga är att jag får mycket beröm för att jag ger målande beskrivningar på vad som händer och miljön. Framförallt på lyrikstycket med djupt poetiskt inslag. Den var jag ganska nervös för hur den skulle uppfattas men oj vad glad jag blev för det mycket goda berömmet. Imorgon hoppas jag kunna påbörja själva redigerandet.

9 thoughts on “Grammatik

  1. Härligt med beröm. Håller med om att vissa saker är det lätt att snöa in så på att man inte ser hur uppenbara de är. Bra med någon som öppnar ögonen åt en. :)

  2. Vad härligt att du fått någon som läst igenom och uppmärksammat dig på det du bör förbättra. Det är ju det som man behöver eftersom man blir så otroligt hemmablind.

    • Jag har insett att skriva i imperfekt inte är så enkelt som man kan tro. Jag har lärt mig väldigt mycket på det här och är faktiskt glad att jag har gjort felen så att jag kan vara ännu mer medveten på grammatiken när jag skriver framöver.

Kommentera

