Firat

Idag fyllde min äldsta dotter hela åtta år. Hon är så nöjd med mobiltelefonen hon fick i present. Jag har länge sagt ett tydligt och bestämt nej tills hennes kompis kom hem och ordentligt ringde hem till sin mamma och meddelade att hon kommit helskinnad fram. Min dotter tycker om att vara ute och cykla lite själv runt kvarteret och nu kan jag känna mig lite lugnare att hon inte irrar runt och inte hittar hem.

Jag gjorde ett besök på bokhandeln – igen. Först på Akademibokhandeln för att fota Sofia Hallbergs ”Mina fräknar”. Bilden skickade jag till Debutantbloggens mail för att delta i utlottningen av ett signerat ex. Håll tummarna… Sedan gick jag till bokhandeln jag aldrig kommer ihåg namnet på. Nu har jag i alla fall Thomas Eriksons ”Illdåd” i min ägo. Jag är snart klar med en av pocketböckerna och tar in på läskvoten som varit allt för låg en period.

Jag laddar inför nästa redigeringsvända och då känns det bra att läsa. Min korrekturläsare har bara några sidor kvar och jag väntar ivrigt på att få sätta tänderna i manuset igen. Med hjälp av min testläsare har jag bestämt mig för en liten ändring som kräver en del omskrivning men jag känner mig helt lugn och tänker ta god tid på mig. Det finns ingen som helst anledning att stressa. När jag väl skriver är jag effektiv och det finns inte en chans att jag låter det rinna ut i sanden. Den här pausen har varit nyttig och jag har fått lite distans som ger mig ett annat perspektiv på detaljerna.

6 thoughts on “Firat

  1. Grattis till dottern! Åtta är en härlig ålder.
    Mycket spännande! Undrar om mitt perspektiv har ändrats under sommarledigheten från mina manus. Hoppas att jag ser klarare nu på vad som behöver ändras i dem.

    • Det låter som om du har haft en riktigt skön och avkopplande semester. Själv har jag inte kunnat släppa tankarna helt på manuset. Det ligger alltid där och rör på sig inom mig. Inte störande alls är bäst att tillägga.

Kommentera

