Mycket bokprat

När jag och svärmor träffas blir det myyyycket bokprat. Ingen – absolut ingen – slår henne i hur många böcker hon har läst. Hon har koll på nästan allt. Men EN bok hade hon inte läst. Den får hon låna hem. Sonjas sista vilja :). Det du Åsa :).
Min svärmor lånar böcker på biblioteket varannan vecka och idag rabblade jag upp Joyce Carol Oats alla böcker. ALLA hade hon läst PLUS några hon skrivit under pseudonym. Hon gav förslag på en bok som hon inte hade vare sig titel eller namn på författaren. Men när hon kommer hem ska hon ta fram sin lilla gröna. Noteringsboken där hon skriver ner alla böcker hon läst och när.

Jag kunde ju inte låta bli att testa henne med Anna Gavaldas bok Lyckan är en sällsam fågel. Den som jag slet med och gav upp efter 39 sidor. Hon hade faktiskt inte läst den och tänkte inte göra det heller efter att ha läst en sida. Lättad lade jag undan den och fick bekräftat att det inte var fel på mig.

Apropå något helt annat – chokladtårtan var djävulskt god :). Den hette enligt receptet Devils cake så det var väl inte oväntat.

One thought on “Mycket bokprat

Kommentera

