En liten hint

Min korrekturläsare sms:ade att hon har kommit en bit och att hon går och tänker på handlingen när hon gör annat. Det känns positivt att min berättelse berör. Sedan har hon ju givetvis hittat fel och har några synpunkter men det är som hon själv sa hennes uppgift. Jag hade blivit orolig om hon inte hade hittat något. Via min andra testläsare märker jag att det är lätt att bli hemmablind. Igår fick jag en kommentar på att det inte fanns någon anledning för min huvudkaraktär att tystna när servitören kom fram till bordet så att han inte skulle höra vad hon sa. Saken var bara den att hon befann sig på en restaurang i Grekland och servitören kan knappast svenska. Snacka om dumt, hahaha.

3 thoughts on “En liten hint

    • Räknas Atens gamla kvarter som ett vanligt besöksmål för svenskar? Visst är de grekiska öarna mer populära? Annars kan det finnas en risk som du säger. Det har man ju själv varit med om att spanjorerna på Grand Canaria börjar prata svenska :).

      • Hm, det tror jag inte. Själva aten stad är nog mest en knutpunkt för greklandsturister tror jag. En plats där man kliver av planet och ombord på färjan till öarna.

Kommentera

