En fantastisk författare ur tiden

Jag läste imorse att Maeve Binchy har avlidit i en ålder av 72 år. Hon har alltid varit en av mina favoritförfattare. Hennes förmåga att skriva om så många olika karaktärer har fascinerat mig och en av hennes sista böcker står faktiskt i min bokhylla, oläst. Minding Frankie. Den är på engelska eftersom jag ibland tycker att det är ett bra sätt att bibehålla det engelska språket. Det är en stor sorg att hon nu inte finns hos oss längre och kan bidra med sina underbara böcker. Jag kommer verkligen att sakna den där väntan på att nästa bok ska komma ut. Nu får jag nöja mig med att läsa om de gamla.

3 thoughts on “En fantastisk författare ur tiden

  1. Nej, vad trist! Hon är även en av mina favoritförfattare. Hon kunde skriva om vardagliga saker men ändå blev det väldigt intressant för hon lyckades verkligen med sina karaktärer!

    • Ja det är verkligen trist. Tänk att kunna skriva som hon om det enkla i livet. Jag är en svårflörtad person när det gäller att läsa sådant men Binchy hade förmågan att trollbinda mig.

      • Mig med. Huset på Tara Road är ju underbar. Ja, alla andra också. Måste nog läsa om några av hennes böcker med ”författarögon”, och se om jag kan lära mig ett och annat!

Kommentera

