Manus överlämnat för korrekturläsning

Då var ännu ett delmål uppnått. Nu ligger hela manuset i händerna på någon annan som ska bedöma och granska det jag har lagt ner hela min själ i under ett års tid. Det känns förvånansvärt bra. Hon bjöd på fika och gick igenom vad hon tänker granska. Inte så mycket stavfel och liknande utan mer sådant som skaver och känns fel, detaljer som inte stämmer med övriga berättelsen, om karaktärerna inte är tydliga och liknande. Jag har en go skön känsla i magen att jag har låtit helt rätt person få granska det jag har skrivit.

Nu tänker jag ta lite vila från skrivandet och unna mig lite ledighet och vara social med familjen. Imorgon ska jag ha en stund på stan med min åttaåriga dotter och på torsdag funderar vi på att gå på bio med båda döttrarna. Ice age 4.

4 thoughts on “Manus överlämnat för korrekturläsning

    • Ja jag behöver samla energi inför hösten och nästa del i trilogin. Visserligen har jag energi redan nu :) men jag vill passa på att vara mer med familjen under ledigheten. Jag har försummat dem tillräckligt.

Kommentera

