Superseg

Igår kväll såg jag den här  underbara filmen. Eat pray love. Den bygger på en verklig historia om en kvinna som försöker hitta tillbaka till sig själv efter en svår skilsmässa genom att åka till Italen, Indien och Bali. Just Bali har jag själv varit på. Rena rama paradiset! Hennes sökande efter sitt verkliga jag och tacksamheten för vad livet kan erbjuda berörde mig. Filmen fick mig att känna mig extra tacksam för det jag har och att jag själv känner mig balanserad som människa.

Eftersom dvd-filmen slutade halv tolv och jag var tvungen att gå upp till jobbet klockan sex på morgonen idag, känner jag mig väldigt trött och seg. Jag behöver bara jobba den här veckan som tur är och sedan är jag ledig i ytterligare tre veckor. Därför ska jag inte skriva en rad idag. Jag vet med mig att det bara blir fel då. Med mina 1400 ord på del två så är jag väldigt nöjd. Jag fick lite feedback på ett av mina ”problemkapitel” på del 1 idag och fick bara lovord :). Ja lite berättigat ris också förstås. Många gånger har jag tänkt att jag ska skriva om det där kapitlet fullständigt men det ger en del återkopplingar framöver i manuset. Jag ska njuta av den fina kritiken och läsa lite istället.

2 thoughts on “Superseg

  1. Jag har inte sett filmen, men jag har läst boken och efter alla lovord i inledningen blev jag ganska besviken på den. (plus att jag som italophile störde mig något enormt på alla felaktiga översättningar av italienska ord och uttryck i boken, haha.) Hoppas filmen var bättre. Julia Roberts kan lyfta vilken film som helst med sin personlighet. :)

  2. Jag tänkte läsa boken först men jag hittade filmen på ICA. Tag två betala 99 kr. Julia spelar mycket trovärdigt och stundvis lipade jag. Ibland är det faktiskt skönt att få beröras och snyfta till en film.
    Jag förstår mycket väl att du retar dig på översättningen. Om det är bättre i filmen vet jag inte eftersom jag inte kan italiano :). Men sugen blir man på att lära sig. Det är ett så vackert och sexigt språk :).

Kommentera

