Ännu mer vandrande på asfalt

Mina ben är stumma att gå på efter allt vandrande på asfalt. Igår var vi till Gröna lund med barnen och när vi inte trampade runt till karusellerna så stod vi i kö och trampade. Aj aj aj, vad det känns vill jag lova. Klok som jag är har jag bra skor, men när jag såg kvinnor (i alla åldrar) ha på sig högklackade skor kunde jag bara skaka på huvudet. Hur klarar de att gå en hel dag med tortyrredskap under fötterna? Hel obegripligt!

Jag njuter fortfarande av upplevelsen att jag har sett min drömbil i verkliga livet. Eftersom jag blev så tagen så kom jag mig aldrig för att ta en bild. Därför lägger jag upp en bild som jag hämtat från http://www.sritweets.com/autos/maserati-granturismo-s/


Idag kommer det att bli en kortare promenad runt Sturehofs slotts omgivningar. Kanske köper jag någon av Tina Hellmans fantastiskt vackra handdrejade krukor. De är dyra men ack så fina. Hon har sin verkstad och butik nere vid sjön och har du vägarna förbi slottet någon gång så stanna till och gå ner till hennes butik. Vackrare handgjorda krukor har jag aldrig sett! De finns i alla möjliga färger. Här är några exempel i rostrött.

Kommentera

