Öm i fötterna

Jag har gått över en mil idag i Stockholm men det var det värt. Bland annat träffade jag Katarina Persson och tjattrade om skrivandets vedermödor. Tyvärr gick tiden alldeles för fort. Att ha någon att bolla det underbara och det svåra med att skriva betyder väldigt mycket. Tur att det finns bloggar och mail säger jag bara :).

Sedan tog jag en promenad till Djurgården och tog svängen runt Rosendal och Valdemars udde. Där åt vi en god middag och tog sedan spårvagnen till Djurgårdsbron. Ska erkänna att jag var en tjuv. I Tessinparken snodde jag fantastiskt vackra rosor som växte längs promenadstråket. Jag är vanligtvis en väldigt laglydig person och i det här fallet är det troligen ingen som kommer att fara illa av att jag nöp av tre rosor :).

På vägen till Tessinparken där vi hade parkerat bilen hände något märkligt. I mitt manus ingår dyyyyra bilar. Bland annat en Maserati Grand turismo. Exakt en sådan fick jag möjlighet att se och jag darrade i hela kroppen :). Jag vet att jag är fånig men för mig är det bilarnas bil. Ett fånigt flin låg på mina läppar hela vägen tillbaka till vår egen tråkiga tröga bil :).

10 thoughts on “Öm i fötterna

  1. Tack för en trevlig eftermiddag! vad synd att jag inte var med när du såg bilen, en sån bil hade jag velat se! :P Själv brukar jag spana på en stor bil här i området som ser ut som något J skulle kunna köra :P ett riktigt monster.

    • Om du vill resörcha snygga dyra bilar kan du se ”min” sportbil i bilaffären som ligger ganska högt upp på Narvavägen. Shit – man blir knäsvag av dessa skönheter :).

  2. Det är jättekul att träffa skrivarkompisar live! Men tur att internet finns, annars skulle man ju känna sig ensammast i världen.

    Hihi, du och min sambo skulle ha mycket att prata om, han är också frälst i bilar :)

    • He he! Jag blev så till mig och hispig så jag hade inte en tanke på att ta ett kort. Hade jag kommit på idén att ta ett kort hade jag bara skakat på handen och bilden blivit suddig :D.
      Den var vit som snö. Men lakris är inte heller fel :)!

    • Ja så här salig har jag inte varit på länge. Att strosa runt på Östermalm och resörcha vart mina karaktärer rört sig var nervkittlande. Det var nästan så jag förväntade mig att se dem :).

    • Neeej vad fuskigt :)!!! Snälla snälla Åsa! Berätta om det mullrade om motorn eller om det var ”tyst”. Guuud, det måste ha varit skithäftigt :))!

Kommentera

