Fantasyns magiska värld

Vad är fantasy utan strider? För mig betyder det väldigt mycket. Jag är mitt i ett kapitel som innehåller detta och lyssnar till filmmusiken Snowwhite and the huntsmen på Spotify. Jag har nästan klivit in i min karaktär och jag ser att det är i stundens hetta jag trivs bäst när jag skriver. Det är inte mycket jag behöver ändra och jag njuter av de motgångar och framsteg som min karaktär möts av. Jag har längtat till den här delen i manuset och kommer att behöva ta en dusch för att bli mig själv igen. Att ha förmågan att skapa en egen värld i fantasin är bara så magiskt och fantastiskt.

Nu gör jag som i reklamen för comhem (tror jag det är) när den kraftiga damen utklädd till pirat pausar striden för att byta blöja på barnet som gnäller. Jag pausar för att ta mig en dusch och förbereda barnen för läggning :).

4 thoughts on “Fantasyns magiska värld

  1. Visst är det häftigt att få skapa en helt egen värld? Jag skriver parallellt med mitt historiska manus ett ungdomsfantasymanus. Har skrivit ca 150 sidor där. :)

    • Åh vad spännande! Parallellt med ett annat manus? Imponerande! Det skulle jag aldrig klara :). Vilken typ av fantasy är det du skriver på?

      • Japp, skriver parallellt med annat manus. :) Jag skriver lite om det onda vs det goda i en fantasivärld (kan inte säga så mycket mer utan att avslöja vad det handlar om). Vad skriver du om?

      • Helt ok att inte avslöja mer! Jag är lika hemlighetsfull :). Men det gäller givetvis det goda mot det onda – det klassiska. Vad vore fantasy utan det? :). Jag kan avslöja så mycket att min handling utspelar sig i våran riktiga värld, sk urban fantasy.

Kommentera

