Hundrade inlägget

Det här är hundrade inlägget jag gör sedan jag startade bloggen i april. Det är oroväckande vad fort tiden går. Men jag har lärt mig så mycket av alla er där ute i cybervärlden. Lärt mig om skrivandets konst och fått massor av bra idéer och tips. På så vid känns det som om jag har bloggat i flera år när det bara rör sig om två månader.

Ikväll var det nära att jag hann läsa färdigt Häxmästaren av Peter Bergting för min dotter. Vi har ungefär tjugo sidor kvar som jag lovade läsa färdigt under dagen imorgon så att hon inte skulle behöva vänta i två dagar eftersom vi läser den varannan kväll när det är mammas tur att lägga henne. Jag förvånas att hon inte får mardömar av den med alla läskiga beskrivningar. Men i ärlighetens namn så hoppar jag över en del beskrivningar av de odödas tarmar och köttslamsor som hänger från deras ruttnade kroppar :).

Idag har jag inte hunnit skriva eller redigera något för andra bestyr som krävt min närvaro. Lite research hann jag dock med på lyxiga terränggående bilar :). Hummvee? Nej. Det bidde en BMW, eller ska det kanske få bli en Lexus RX igen? Jag kanske bygger en egen? Tja varför inte?

 

4 thoughts on “Hundrade inlägget

  1. J kör en Hummer, men jag blev bestört när en god vän påpekade att de inte tillverkas längre. Nåja, han köpte den innan den gick ur tiden, så det så!
    Skrattade lite åt köttslamsorna osv… Låter läskigt. Jag vet inte ens om JAG skulle våga läsa den.

    • I böcker kan man vrida och vända på sanningen hur man vill som tur är. Även om Hummer inte tillverkas längre så tror jag att den fortfarande har en hög status. Även Stephen King har en Hummer med i Under kupolen som hans vidrigaste karaktär kör omkring med för att visa sig på styva linan :). Kan han så kan din J.

Kommentera

