Kreativ på annat sätt

Idag efter jobbet var jag kreativ på annat sätt än vanligt. Jag återupptog hobbyn att tillverka smycken.

20120626-190556.jpg
Två armband, ett hängsmycke och till sist ett par blå örhängen som jag ska ge till en kollega som tack för en kavaj jag fick av henne. Hoppas hon tycker om dem.
Än så länge har jag inte ens startat datorn idag men det blir nog snart. Några ord ska det väl bli :).

Idag fick jag tag på ytterligare ett förlag (drömförlaget) och fick ett ok att skicka in ett provexemplar i form av en bok. De tar heller inte emot mail :(. Imorgon ringer jag det sista förlaget som anger på sin hemsida att de inte tar emot mail. De två jag har pratat med blev lätt förvånade först men tvekade inte att acceptera den varianten. Tjohooo!

8 thoughts on “Kreativ på annat sätt

    • Jodå, örhängena blev mycket uppskattade :). Hon passade verkligen i dem. Idag ska jag försöka nå sista förlaget. Håll tummarna :).

    • Tack snälla Sofia :)
      Jag har sett att det är fler och fler förlag som accepterar manus per mail men inte de stora tyvärr. Antagligen är de rädda att drunkna i mail :D.

      • Vad kul att du också har smycksdesign som hobby! Kolla in min hemsida http://www.zira.se Vi verkar ha mycket gemensamt inte bara skrivandet! Har för övrigt skickat iväg delar av mitt manus till en agent idag. :)

      • Wooww!!! Du är fantastisk! Vilket proffs. Tillverkar du silverdetaljerna själv? Vart får du tag på pärlorna? Jag får ett starkt ha-begär!!!

    • Det är bara att trä pärlor på en gummitråd och knyta ihop. Panduro har allt som behövs men de är dyra. På nätet hittar man betydligt billigare pärlor och tillbehör. Det är skön avkoppling och man får smycken precis så som man vill ha dem :).

Kommentera

