Ringde förlag idag

Idag var det väldigt lugnt på jobbet. Jag passade på att kolla upp förlag på internet som är intressanta att skicka mitt manus till. Ssccchhhh. Säg inget till chefen :). Jag ringde upp tre men fick svar hos ett av dem. Och ja de kunde ta emot ett provexemplar i form av en bok eftersom de inte tar emot mail. De två andra fanns det ingen jag kunde få tag på som kunde svara mig. Jag ska försöka imorgon igen.

Han som ska hjälpa mig att sätta texten i mitt manus inför tryckningen av provexemplaren rekommenderade mig att starta ett eget företag. Då kan jag köpa en ny dator (Macbook) och göra avdrag på skatten. Jag skulle informerar Skatteverket att jag inte väntade mig någon inkomst än. Det blir ju när mitt manus blir antaget och kontrakt skrivs :)) he he. Tidigare har jag varit negativ till egenutgivning men jag har gläntat lite lite på dörren. Om det blir stört omöjligt med något förlag ska jag kosta på mig någon som går igenom texten och kanske välja egenutgivningen. Det jobbiga blir marknadsföringen. Då gäller det att få kontakt med Bokus och Adlibris i första hand.

4 thoughts on “Ringde förlag idag

    • Ja här sprudlar energin! Jag är hög som ett hus och har hunnit med en hel del redigering idag också. Som du sa på din blogg: Jag ser det här som ett seriöst jobb och tar det på stort allvar. Nu kör vi hårt Katarina och slår knock out på förläggarna :)).

  1. Vad spännande! Jag tänker på samma sätt som du vad det gäller egenutgivning. Nackdelen är marknadsföringen och fördelen är den totala friheten.

Kommentera

